Retourneren/ herroepingsrecht, ruilen & klachten

LEES ONDERSTAANDE VOORWAARDEN EN INSTRUCTIES GOED DOOR ALVORENS U HET RETOUR FORMULIER DOWNLOAD

Het herroepingsrecht voor zakelijke klanten business-to-business is niet van toepassing bij zakelijke business tot business orders. De bestelde producten worden dan ook niet geretourneerd

 

Indien u een artikel wilt retourneren gebruik dan ons retour formulier, vul deze volledig in en voeg dit bij het pakket.

Retourzending van artikelen is voor eigen risico van consument. Wij adviseren u dan ook bij retourzendingen een bewijs van verzending te vragen.
Uitgesloten van retournering zijn gebruikte filters.
Retourzendingen moeten voorzien zijn van een duidelijke afzender, het bestelnummer en bijgevoegd herroeping formulier.
Ongefrankeerde pakketten, pakketten waarbij een afzender of ordernummer ontbreekt of pakketten waarin items beschadigd zijn worden niet in behandeling genomen door ondernemer.
De verzendkosten van retournering worden niet vergoedt door ons.

Bij een defect of fabrieksfouten, zullen de verzendkosten voor het retour sturen wel vergoedt worden. U ontvangt dan na aanmelding van de retournering per e-mail een bericht van ons, waarbij u een retourlabel kunt downloaden en het artikel kosteloos naar ons kunt retourneren.

Wilt u een artikel retourneren en gebruik maken van het herroepingsrecht lees onderstaande dan zorgvuldig door:
U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt, onbeschadigd en in originele verpakking geretourneerd worden.

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.

Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.

Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.

 

Gevolgen van de herroeping
De consument zal het door hem ontvangen product derhalve in de staat waarin hij het heeft ontvangen moeten retourneren aan de ondernemer. Artikel dient compleet en zonder gebruikerssporen of schade retour gestuurd te worden. Is dit niet mogelijk of is het product beschadigd, dan is de consument gehouden tot het betalen van een schadevergoeding van max 50% over het aankoopbedrag van het product  (artikelen 6:74 e.v. jo. 6:273 e.v. BW).
Retourzending van artikelen is voor eigen risico van consument. Ondernemer adviseert de consument dan ook bij retourzendingen een bewijs van verzending te vragen.
Retourzendingen moeten voorzien zijn van een duidelijke afzender, het bestelnummer en bijgevoegd herroeping formulier.
Ongefrankeerde/ rembours pakketten, pakketten waarbij afzender of ordernummer ontbreekt worden niet in behandeling genomen door ondernemer. Pakketten dienen verpakt te worden in de originele verpakking/doos en in een aparte verzenddoos. Verpakkingsmateriaal wordt niet door Aura Nederland vergoedt.

Wilt u gebruik maken van uw herroepingsrecht? Stuur ons een bericht en u ontvangt het herroeping formulier per email.

Hieronder treft u het  herroeping formulier aan:

Aura Nederland BV
Zandvoortstraat 106
1976 BN IJmuiden
Nederland
info@auranederland.nl


Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten herroept/herroepen*

 

Artikelnummer Artikelnaam Kleur Reden Retour Aantal Retour

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Naam:                                                                                            Factuurnummer:
Adres:                                                                                            Klantnummer:
Postcode:                                                                                      Bankrekeningnummer:
Woonplaats:                                                                                Besteld op:
E-mail:

Handtekening:

Extra Opmerkingen:
1. Neem contact op met Aura Nederland BV en geef aan dat u wilt retourneren.
2. Print het herroeping formulier uit en vul deze volledig in.
3. Voeg het/de artikel(en) samen met het ingevuld formulier in de originele doos.
4. Geef het pakket af bij een PostNL locatie.
5. Zodra wij het artikel in goede staat hebben ontvangen ontvangt u het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug.

Klachtenafhandeling.
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. Dit kan per e-mail en/of per reguliere post.

Aura Nederland BV
Zandvoortstraat 106
1976 BN IJmuiden

U kunt ook mailen naar: info@auranederland.nl

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.

Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

laatste versie: 23 augustus 2020

error: Content is protected !!